آیا خودارضایی روی رشد عضلات و تمرینات شما تاثیر می گذارد؟ از واقعیت ها تا شایعات

آیا خودارضایی روی رشد عضلات و تمرینات شما تاثیر می گذارد؟ از واقعیت ها تا شایعات

در مقاله آیا خودارضایی روی رشد عضلات و تمرینات شما تاثیر می گذارد؟ امروز مسترجیم ما واقعیت ها و شایعاتی که در مورد تاثیر خودارضایی روی عضلات و تمرینات شما وجود دارند را بررسی می کنیم و به هیچ وجه شما را منع یا تشویق به خودارضایی نمی کنیم.

آیا رابطه جنسی در عضله سازی نقش دارد؟ بررسی 2 دیدگاه کاملا متفاوت

خودارضایی یک فعالیت جنسی سالم و ایمن است که با مزایای سلامتی متعددی مانند تسکین درد و کاهش استرس مرتبط است. نظرات در مورد اینکه چگونه خودارضایی بر ورزش تأثیر می گذارد متفاوت است، اما شواهد کافی برای حمایت از یک دیدگاه نسبت به دیگری وجود ندارد.

به طور کلی 2 دیدگاه متفاوت در مورد خودارضایی وجود دارد.

  1. وقتی که خودارضایی می کنید افزایش تستوسترون رخ می دهد که منجر به افزایش تمرکز و افزایش عضله سازی می شود. برخی افراد بر این باورند که خودارضایی می تواند بر سطح تستوسترون تأثیر بگذارد که نقش مهمی در ارتقای آمادگی جسمانی کلی دارد. آنها همچنین فکر می کنند که خودارضایی و سایر فعالیت های جنسی می تواند منجر به بهبود خلق و خو و کاهش استرس شود که می تواند به طور غیر مستقیم عملکرد فیزیکی را بهبود بخشد.
  2. با این حال، افراد دیگر فکر می کنند که خودارضایی به دلیل مصرف بیش از حد انرژی بر عملکرد فیزیکی تأثیر منفی می گذارد. آنها بر این باورند که با خودارضایی عضلات تحلیل می روند و هیچ رشد عضله ای را تجربه نخواهید کرد.

به طور کلی هیچ شواهد علمی دقیقی برای هر دو نظریه وجود ندارد. اگر بگوییم که خودارضایی قبل از یک جلسه ورزشی به عملکرد ورزشی کمک می کند و یا مانع از آن می شود، شواهدی وجود ندارد. اما هورمون هایی که در طول ارگاسم ترشح پیدا می کنند ممکن است احساس بهتری در شما اجاد کنند که ممکن است اثرات مفیدی داشته باشد.

برخی از ورزشکاران و بدنسازان معتقدند که خودارضایی تاثیر منفی بر عملکرد آنها دارد، در حالی که برخی دیگر معتقدند که با خودارضایی تمرکز بهتری پیدا می کنند.

اما ارتباط ثابت شده ای بین فعالیت جنسی، سطح هورمون ها و خلق و خوی وجود دارد. اینکه چگونه خلق و خوی شما بر فعالیت‌های دیگر تأثیر می‌گذارد (مانند وزنه‌برداری در باشگاه) از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نقش هورمون های شما و آنچه که محققان تاکنون یافته اند، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

آیا خودارضایی روی رشد عضلات و تمرینات شما تاثیر می گذارد؟ از واقعیت ها تا شایعات

آیا واقعا خودارضایی روی سطح تستوسترون تاثیر می گذارد؟

تحقیقات نشان داده است که خودارضایی بر سطح تستوسترون تأثیری ندارد. به نظر می رسد بحث در مورد اینکه آیا خودارضایی قبل از ورزش مفید است یا خیر، بر این موضوع متمرکز است که چگونه خودارضایی بر تستوسترون تأثیر می گذارد.

تستوسترون هورمون اصلی تولید مثل مردانه است، اما زنان نیز آن را تولید می کنند. نقش مهمی در ارتقای آمادگی جسمانی در بین مردان و زنان دارد. طبق یک مطالعه حیوانی، این ماده نقش حیاتی در سنتز پروتئین ماهیچه ای ایفا می کند.

بررسی دیگری که شامل مطالعات روی انسان می‌شود، نشان می‌دهد که تستوسترون نیز در تشکیل استخوان نقش دارد.

با این گفته، این سوال باقی می ماند که آیا خودارضایی به طور قابل توجهی بر سطح تستوسترون تأثیر می گذارد یا خیر.

سطح تستوسترون به طور طبیعی در طول برانگیختگی جنسی افزایش می یابد و پس از ارگاسم کاهش می یابد، اما به نظر می رسد که خودارضایی تأثیر قابل توجهی بر سطح تستوسترون فرد ندارد.

یافته های یک مطالعه در سال 2001 نشان داد که ارگاسم ناشی از خودارضایی بر سطح تستوسترون پلاسما تأثیری ندارد. با این حال، نویسندگان غلظت بالاتری از تستوسترون را در مردانی که به مدت 3 هفته از فعالیت جنسی خودداری کردند، مشاهده کردند. این یک مطالعه کوچک با تنها 10 شرکت کننده بود.

در یک مطالعه اولیه دیگر از سال 2003، محققان مشاهده کردند که سطح تستوسترون در طول 5 روز اول پرهیز از جنسی به حداقل می رسد، در 7 روز به اوج خود می رسد و سپس ثابت می ماند. یافته های این مطالعه نشان می دهد که دوره های کوتاه پرهیز ممکن است منجر به نوسانات موقت در سطح تستوسترون شود.

ارتباط خودارضایی و رشد عضلات

هیچ ارتباط واضحی بین خودارضایی و رشد عضلانی وجود ندارد. با این حال، برخی از افراد معتقدند که خودارضایی می تواند منجر به افزایش رشد عضلانی شود زیرا می تواند به افزایش سطح تستوسترون کمک کند. تستوسترون هورمونی است که مسئول رشد عضلات است. بنابراین، اگر خودارضایی واقعا سطح تستوسترون را افزایش دهد، دلیل بر این است که می تواند منجر به افزایش رشد عضلانی نیز شود. با این حال، هیچ مدرک علمی برای تأیید این ادعا وجود ندارد.

علاوه بر این، برخی از افراد بر این باورند که خودارضایی می تواند به بهبود گردش خون کمک کند، که همچنین می تواند منجر به افزایش رشد عضلانی شود. باز هم هیچ مدرک علمی برای تایید این ادعا وجود ندارد. با این حال، ممکن است بهبود گردش خون منجر به افزایش رشد عضلانی شود، زیرا گردش خون بهتر می تواند به رساندن مواد مغذی و اکسیژن بیشتر به عضلات کمک کند.

به طور کلی اگر خودارضایی یا رابطه جنسی خود را 3 یا 4 ساعت قبل یا بعد از تمرین انجام دهید هیچ تاثیر منفی را تجربه نخواهید کرد. برخی افراد هفته ای دو بار، هفت روز در هفته و یک بار در ماه خودارضایی می کنند و این کاملا طبیعی است.

البته، هنگام خودارضایی مقداری مواد مغذی و انرژی از دست می‌دهید، اما می‌توانید به راحتی آنها را با برنامه غذایی خود جایگزین کنید.

به نظر نمی رسد خودارضایی در دراز مدت تاثیر منفی یا مثبتی بر غلظت تستوسترون در خون داشته باشد. چندین مطالعه نشان داده اند که انزال تاثیری بر آستانه تستوسترون ندارد. ممکن است برخی از تأثیرات خفیف مطلوب یا نامطلوب وجود داشته باشد، اما تأثیری بر رشد پایدار شما نخواهد داشت.

به طور کلی، رابطه جنسی و خودارضایی برای تمرینات شدید یا متوسط ​​نه مضر است و نه مفید. ضربان قلب شما برای چندین ساعت پس از تجربه ارگاسم افزایش می یابد، و اگر بعد از خودارضایی یا رابطه جنسی ورزش کنید، می تواند حتی بیشتر شود، اما همین. هیچ توجیهی برای محدود کردن تعامل جنسی شما وجود ندارد.

آیا خودارضایی روی رشد عضلات و تمرینات شما تاثیر می گذارد؟ از واقعیت ها تا شایعات

نقش تستوسترون در سنتز پروتئین و هیپرتروفی عضلانی

تستوسترون هورمونی است که در مردان از بیضه ها و در زنان از تخمدان ها ترشح می شود. این هورمون مسئول ایجاد ویژگی های مردانه مانند موهای صورت و صدای عمیق است. تستوسترون همچنین در سنتز پروتئین و هیپرتروفی عضلات نقش دارد.

سنتز پروتئین فرآیندی است که در آن سلول ها پروتئین می سازند. تستوسترون با افزایش تعداد آمینو اسیدهای موجود برای استفاده، سنتز پروتئین را تحریک می کند. این منجر به افزایش توده عضلانی می شود.

هیپرتروفی عضلانی افزایش اندازه عضلات است. تستوسترون با تحریک رشد سلول های عضلانی باعث افزایش هیپرتروفی عضلات می شود. این منجر به افزایش قدرت و اندازه عضلات می شود.

تستوسترون برای رشد و حفظ توده عضلانی ضروری است. بدون سطوح کافی تستوسترون، عضلات آتروفی می شوند و قدرت کاهش می یابد. تستوسترون همچنین در سنتز پروتئین و هیپرتروفی عضلات نقش دارد.

تاثیر خودارضایی بر سطح تستوسترون

خودارضایی یک فعالیت جنسی طبیعی و سالم است که عوارض جانبی کمی دارد. اکثر مردم در مقطعی از زندگی خود خودارضایی می کنند. خودارضایی هیچ تاثیر منفی بر سطح تستوسترون ندارد. تستوسترون هورمونی است که مسئول ایجاد خصوصیات جنسی مردانه است. در بیضه ها تولید می شود و توسط غده هیپوفیز تنظیم می شود. خودارضایی باعث کاهش سطح تستوسترون نمی شود.

خودارضایی فواید زیادی دارد، از جمله کاهش استرس، بهبود خواب و افزایش لذت جنسی. خودارضایی یک راه امن و خصوصی برای کشف تمایلات جنسی شماست. همچنین این یک راه خوب برای یادگیری در مورد بدن تان است. در واقع، چندین مزیت بالقوه وجود دارد که می تواند برای بدنسازان مفید باشد.

می تواند به کاهش استرس و تنش کمک کند، که می تواند منجر به بهبود تمرکز و فوکوس شود. همچنین می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند، که می تواند برای ریکاوری و رشد عضلات مفید باشد.

تاثیر لباس زیر روی تستوسترون

تستوسترون نقش کلیدی در عملکرد جنسی و تولید مثل مردان دارد. همچنین به حفظ توده عضلانی و تراکم استخوان کمک می کند.

لباس زیر ورزشی یکی از چیزهایی است که می تواند بر سطح تستوسترون تأثیر بگذارد. این بدان خاطر است که بیضه ها باید کمی خنک تر از بقیه بدن باشند تا سطح تستوسترون بهینه تولید شود.

پوشیدن لباس زیر تنگ یا چسپان می تواند دمای بیضه ها را افزایش داده و تولید تستوسترون را کاهش دهد. چند نوع مختلف لباس زیر وجود دارد که برای تولید تستوسترون بهتر از بقیه هستند.

باکسر گشاد به طور کلی بهترین گزینه ها هستند. از شورت ها و لباس های تنگ و همچنین از هر چیزی که از مواد مصنوعی ساخته شده است و گرما را به دام می اندازد خودداری کنید.

اگر به دنبال افزایش سطح تستوسترون خود هستید، مطمئن شوید که لباس زیر مناسب را می پوشید. شاید هیجان انگیزترین موضوع نباشد، اما می تواند تفاوت زیادی در سطح هورمون شما ایجاد کند.

تاثیر خودارضایی بر ریکاوری عضلات

رابطه جنسی / خودارضایی ممکن است به عضلات شما کمک کند پس از یک تمرین سخت ریکاوری کنند. جریان خون را به ماهیچه ها افزایش می دهد که به رساندن مواد مغذی و اکسیژن کمک می کند. همچنین به حذف اسید لاکتیک از ماهیچه ها کمک می کند که می تواند از درد جلوگیری کند.

همچنین می تواند وضعیت روانی شما را بهبود بخشد. می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند، که می تواند منجر به تمرکز بهتر شود. خودارضایی می تواند هنگام تلاش برای حفظ یک رژیم غذایی سخت یا برنامه تمرینی مفید باشد.

چرا مردم فکر می کنند که رابطه جنسی یا خودارضایی قبل از تمرین مضر است؟

به خوبی ثابت شده است که تستوسترون به ساخت عضلات کمک می کند. این کار را با کمک به ماهیچه های شما در سنتز پروتئین انجام می دهد. تستوسترون همچنین سطح هورمون رشد را افزایش می دهد، و این همان هورمونی است که بدن شما در پاسخ به ورزش آزاد می کند.

سطح تستوسترون در طول رابطه جنسی و خودارضایی افزایش می‌یابد و بعد از ارگاسم دوباره کاهش می‌یابد، بنابراین جای تعجب نیست که افراد فکر می‌کنند که می‌تواند بر تمریناتشان تأثیر بگذارد.

اما این نوسان به اندازه‌ای نیست که تأثیر قابل‌توجهی بر هر فعالیت ورزشی داشته باشد، چه رسد به زمان حضور در باشگاه. سطح تستوسترون شما در عرض چند دقیقه پس از ارگاسم به حالت عادی باز می گردد.

پس خودارضایی نکردن باعث بهبود تمرین من نمی شود؟

خیر. هیچ مطالعه بالینی وجود ندارد که نشان دهد خودارضایی نکردن باعث بهبود تمرین شما می شود. اگرچه تحقیقات نشان می دهد که پرهیز کردن باعث افزایش موقت سطح تستوسترون شما می شود، هیچ شواهد بالینی وجود ندارد که این نوسان را به سود یا ضرر تمرینات شما بداند.

اگر تمرینات خود را درست زمان بندی کنید، ممکن است تأثیر کمی بر حجم عضلات داشته باشد، اما در کل، انتظار نداشته باشید که افزایش قابل توجهی در اندازه عضلات خود مشاهده کنید.

آیا خودارضایی روی رشد عضلات و تمرینات شما تاثیر می گذارد؟ از واقعیت ها تا شایعات

آیا خودارضایی باعث بهبود تمرین من می شود؟

در طی مطالعه ای 21 ورزشکار زن و مرد طی سه هفته مورد بررسی قرار گرفتند. در این مطاله فعالیت جنسی از طریق خودشان یا همسر یا شریک جنسی اتفاق افتاد. این مطالعه نشان داد که هورمون‌هایی که در طول ارگاسم ترشح می‌شوند فواید متعددی دارند که می‌توانند تأثیر مثبتی بر عملکرد ورزشی داشته باشند.

در ادامه نگاهی به هورمون‌های آزاد شده و اثرات آنها می‌اندازیم:

دوپامین: این انتقال دهنده عصبی ترشح هورمون هایی را کنترل می کند که بر احساسات، حرکت، لذت و درد تأثیر می گذارد. همچنین به فرآیند تصمیم گیری و انگیزه شما کمک می کند.

نوراپی نفرین: این ماده شیمیایی برانگیختگی و هوشیاری را افزایش می دهد. همچنین جریان خون به عضلات اسکلتی را افزایش می دهد و باعث آزاد شدن قند خون از ذخایر انرژی می شود.

اکسی توسین: این هورمون باعث ایجاد احساس خوش بینی، اعتماد و عزت نفس می شود و به شما کمک می کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنید. همچنین التهاب را کاهش می دهد.

پرولاکتین: این ماده شیمیایی در کنار تامین رضایت جنسی بدن، سیستم ایمنی بدن شما را تنظیم می کند و به متابولیسم شما کمک می کند.

سروتونین: خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. همچنین یک عامل رشد در انواع خاصی از سلول ها است.

وازوپرسین: این هورمون آب بدن شما را متعادل می کند و حافظه، توجه به جزئیات و وضوح را بهبود می بخشد.

همه این‌ها در کنار هم می‌توانند باعث شوند احساس بهتری داشته باشید و انگیزه بیشتری برای تمرین کرده داشته باشید.

این مطالعه همچنین خاطرنشان کرد که ترکیب این مواد شیمیایی می تواند آزادسازی یک انتقال دهنده درد خاص را تا 24 ساعت متوقف کند. این ممکن است هر گونه درد یا درد عضلانی را کاهش دهد.

جمع بندی

هر بار که خودارضایی می کنید، پنج تا پانزده کالری، ویتامین های ب کمپلکس و سلنیوم را از دست می دهید، اما به مقدار بسیار کم و در نتیجه کمبود مواد مغذی نخواهید داشت. نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که اسپرم عمدتاً آب است که قابل جایگزینی است، بنابراین تعداد اسپرم ها نگرانی اصلی در خودارضایی نیست. خودارضایی می تواند تاثیر موقتی بر غلظت تستوسترون شما داشته باشد با این وجود موارد دیگری مانند اضطراب و استرس هستند که بیشتر روی سطح تستوسترون شما تاثیر منفی می گذارند.

این مقاله بر اساس منابع زیر تهیه شده است:

  1. menshealth
  2. healthline
  3. medicalnewstoday
  4. arnoldgymgear
  5. durexindia
  6. bodybuildingindia

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *