معرفی 9 برند مکمل کراتین : از رونی کلمن تا استرویت

معرفی 9 برند مکمل کراتین : از رونی کلمن تا استرویت

در مقاله امروز مسترجیم قصد معرفی 9 برند مکمل کراتین : از رونی کلمن تا استرویت را داریم. کراتین ترکیبی از سه اسید آمینه آرژنین، گلیسین و متیونین است. تقریباً به طور طبیعی در سلول های ماهیچه ای ما تولید و ذخیره می شود. 95 درصد و بقیه 5 درصد در مغز، کبد و کلیه است. برخی از غذاهای سرشار از کراتین عبارتند از گوشت قرمز و ماهی های چرب مانند ماهی تن و سالمون.

کراتین معروف ترین و پرمصرف ترین مکمل ورزشی توسط ورزشکاران و بدنسازان برای افزایش عملکرد است. اعتقاد بر این است که به تقویت قدرت و استقامت کمک می کند و ریکاوری عضلانی پس از ورزش را افزایش می دهد. کراتین به تولید ATP (آدنوزین تری فسفات)، منبع اولیه انرژی سلولی کمک می کند، که برای بدن ما در طول بلند کردن اجسام سنگین و تمرینات با شدت بالا مفید است.

ممکن است اشکال مختلفی از کراتین را در مکمل‌ها پیدا کنید، اما محبوب‌ترین و مؤثرترین آن کراتین مونوهیدرات است.

کاربرد و فواید مکمل کراتین

بیایید در مورد فواید کراتین صحبت کنیم.

افزایش انرژی: یکی از مزایای اولیه کراتین، ایجاد قدرت انفجاری برای مدت طولانی‌تر است که باعث می‌شود ساعت‌های طولانی بدون خستگی تمرین کنید.

تقویت سنتز عضلانی: کراتین سنتز فیبرهای عضلانی جدید را تشویق می کند و سطح فاکتور رشد شبه انسولین 1 (IGF-1) را افزایش می دهد، هورمونی که باعث افزایش حجم عضلانی می شود.

بهبود اندازه و حجم عضله: کراتین آب را در سلول های ماهیچه ای نگه می دارد و آنها را هیدراته نگه می دارد و باعث حجیم شدن سلول ها و افزایش حجم عضلات می شود. متاآنالیز نشان داده است که کراتین همچنین سطح میوستاتین را کاهش می دهد، پروتئینی که رشد عضلات را مهار می کند.

حمایت از سلامت مغز: مغز ما به طور مداوم به انرژی نیاز دارد که این انرژی نیز توسط کراتین ذخیره شده در مغز تامین می شود. سطوح ناکافی انرژی می تواند منجر به مرگ سلولی و افزایش خطر اختلالات عصبی مرتبط با افزایش سن مانند بیماری پارکینسون و آلزایمر شود. به همین دلیل، افراد مسن که گیاهخوار هستند، بیشتر مستعد ابتلا به اختلالات عصبی هستند. مکمل کراتین خوراکی برای ترمیم سلول های آسیب دیده مغز، کاهش پیشرفت بیماری، جلوگیری از از دست دادن عضلات و بهبود عملکرد حرکتی نشان داده شده است.

سطح قند خون را مدیریت کنید: تحقیقات روی کراتین نشان می دهد که به کنترل سطح قند خون کمک می کند، به خصوص بعد از یک وعده غذایی پر کربوهیدرات. با این حال، اگر دیابت دارید، بهتر است قبل از مصرف کراتین ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

به حداقل رساندن خستگی : مکمل های کراتین می توانند با تامین انرژی برای مدت طولانی تری در طول تمرین، به تاخیر در شروع خستگی کمک کنند.

نحوه کار کراتین

همه ما می دانیم که پودر کراتین برای دریافت انرژی برای تمرینات شدید عالی است. اما درک چگونگی این اتفاق ضروری است. هنگامی که ما کراتین مصرف می کنیم، با یک مولکول فسفات ترکیب می شود و فسفو کراتین یا کراتین فسفات را تشکیل می دهد. منبع انرژی اولیه ما ATP (آدنوزین تری فسفات) است که از ADP تشکیل می شود. فسفوکراتین گروه فسفات خود را به ADP (آدنوزین دی فسفات) برای سنتز ATP اهدا می کند که در نهایت منجر به افزایش سطح انرژی می شود.

انواع مکمل کراتین

اشکال مختلفی از مکمل های کراتین وجود دارد که به عنوان مکمل های افزایش دهنده عملکرد توسط علاقه مندان به تناسب اندام و بدنسازان استفاده می شود.

کراتین مونوهیدرات: رایج ترین نوع کراتین است و بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته است. حاوی کراتین و یک مولکول آب است. کراتین مونوهیدرات معمولاً برای به دست آوردن قدرت عضلانی، ساخت عضلات جدید و هیدراته نگه داشتن آنها استفاده می شود.

کراتین اتیل استر (CEE): برخی از مطالعات می گویند که جذب آن بهتر از شکل مونوهیدرات است، اما به دلیل فرم اتیل استر، که نشان داده است سطح کراتین در خون و عضلات را بدتر می کند، به طور کلی توصیه نمی شود.

کراتین هیدروکلراید (HCl): اعتقاد بر این است که این فرم حلالیت بیشتری نسبت به مونوهیدرات دارد و احتمال ناراحتی معده در مصرف را کاهش می دهد. اما این فرم هنوز با نتایج قطعی به خوبی آزمایش و مطالعه نشده است.

 کراتین بافر: کراتین را با پودر قلیایی ترکیب می کند که به عنوان بافر عمل می کند و نفخ را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد که این فرم هیچ مزیت استثنایی نسبت به فرم مونوهیدرات ندارد.

کراتین نیترات : در این شکل، کراتین با اکسید نیتریک ترکیب می شود تا جریان خون و اکسیژن رسانی به عضلات را افزایش دهد. با این حال، این فرم نسبتا جدید است و نیاز به مطالعات بالینی اثبات شده بیشتری دارد.

به طور خلاصه، فرم کراتین مونوهیدرات بهترین است.

چگونه کراتین مناسب خود را انتخاب کنیم؟

اگر قصد دارید مکمل پودر کراتین را انتخاب کنید، فرم کراتین مونوهیدرات را انتخاب کنید. به سراغ کراتین مونوهیدرات میکرونیزه بروید که به دلیل کاهش اندازه ذرات، قابلیت اختلاط بهتری دارد.

انتخاب کراتین بدون طعم و بدون افزودنی های مصنوعی، رنگ ها یا مواد نگهدارنده همیشه خوب است.

توصیه می شود یک مکمل تایید شده را از یک فروشنده مجاز خریداری کنید. افراد مبتلا به بیماری های شایع مانند دیابت، نقرس، بیماری های کبدی یا کلیوی باید قبل از استفاده از کراتین با پزشک مشورت کنند.

برای اطمینان از اینکه کراتین موجود عاری از آلاینده است، باید مکمل کراتین تایید شده و آزمایش شده در آزمایشگاه را ترجیح دهید.

بهتر است دستورالعمل های دوز توصیه شده روی برچسب محصول را دنبال کنید و از زیاده روی در آن خودداری کنید، زیرا مصرف بیش از حد کراتین ممکن است مضر باشد.

طریقه مصرف کراتین چگونه است؟

دوز و زمان استفاده از کراتین بسیار قابل بحث است. بسیاری از کارشناسان پاسخ های متعددی به “چگونه و زمان مصرف کراتین” دارند.

برخی از مطالعات می گویند که اثرات کراتین پس از ورزش بهتر است. اما بیشتر ورزشکاران حرفه ای مصرف کراتین را در هر زمانی از روز توصیه می کنند.

مصرف روزانه 3 گرم کراتین به مدت حداقل یک ماه برای مشاهده نتایج توصیه می شود. با این حال، برخی از بدنسازان و ورزشکاران مصرف کراتین را ترجیح می دهند. در مرحله بارگیری، 15-25 گرم کراتین برای پنج روز اولیه مصرف می شود، پس از آن مرحله نگهداری می رسد که در آن 3-5 گرم در روز برای حفظ سطح کراتین مصرف می شود.

اگر کراتین را برای افزایش وزن مصرف می کنید، آن را با کربوهیدرات یا گینر ترجیح دهید. همچنین می توان پروتئین را با کراتین مصرف کرد.

نوشیدن مقدار زیادی آب در حین مصرف کراتین ضروری است، زیرا می تواند باعث حفظ آب در سلول های ماهیچه ای شود و در صورت عدم مصرف مایعات کافی، ممکن است منجر به کم آبی بدن شود.

مکمل کراتین را از کجا بخریم؟

فروشگاه مسترجیم انواع مکمل های کراتین با کیفیت بالا و از برندهای مختلف را به بازار عرضه کرده است. شما می توانید این محصولات را بررسی کنید و بهترین گزینه متناسب با نیاز خود را خریداری کنید.

آیا استفاده از کراتین بی خطر است؟

مصرف کراتین کاملا بی خطر است. کراتین یکی از ترکیباتی است که بیشتر مورد تحقیق قرار گرفته است و عوارض جانبی ندارد. برخی از عوارض جانبی خفیف شناخته شده کراتین عبارتند از ناراحتی معده، درد شکم، حالت تهوع، گرفتگی عضلات و حرکات مکرر روده.

چه کسانی می توانند مکمل کراتین مصرف کنند؟

کراتین را می توان به ورزشکاران، بدنسازان، ورزشکاران و علاقه مندان به تناسب اندام توصیه کرد. برای افراد مبتلا به اختلال دوقطبی توصیه نمی شود. افراد مبتلا به دیابت، سطح اسید اوریک بالا و بیماری های کبدی یا کلیوی هرگز نباید بدون مشورت با پزشک کراتین مصرف کنند.

آیا می توان مکمل کراتین را برای افزایش عضلات بدون چربی مصرف کرد؟

قطعا! مطالعات نشان داده‌اند که وقتی کراتین با تمرینات شدید و یک رژیم غذایی متعادل ترکیب می‌شود، می‌تواند به افزایش عضلات بدون چربی، کاهش چربی بدن و بهبود ترکیب کلی بدن کمک کند.

آیا بارگیری کراتین ضروری است؟

بارگیری کراتین اجباری نیست، اما اگر درگیر تمرینات شدید هستید، بارگیری برای نتایج بهتر توصیه می شود.

 پودر کراتین یا مایع کدام بهتر است؟

توصیه می شود به سراغ پودر کراتین بروید زیرا کراتین در آب با گذشت زمان تجزیه می شود. کراتین مایع تاثیر کمتری دارد و در درجه اول بدون جذب از بدن دفع می شود.

آیا اقدامات احتیاطی وجود دارد که باید در مورد کراتین انجام دهم؟

برای حفظ هیدراتاسیون و جلوگیری از مصرف بیش از حد کراتین، باید مقدار زیادی آب بنوشید. در هر شرایط پزشکی، هرگز از مشاوره متخصص غافل نشوید.

تفاوت بین کراتین و کراتینین چیست؟

کراتین مخلوطی از سه اسید آمینه است و کراتینین یک محصول زائد متابولیسم کراتین در بدن است.

چه مقدار کراتین در روز توصیه می شود؟

مقامات بهداشتی مصرف 3 گرم کراتین در روز را توصیه کردند. با این حال، اگر می خواهید دوز را افزایش دهید، باید تحت نظر متخصص مصرف شود.

آیا کراتین در ورزش ممنوع است؟

WADA، NADA یا بیشتر سازمان های ورزشی کراتین را ممنوع نمی کنند. با این حال، اگر ورزشکار رقابتی هستید، همیشه بهتر است قوانین و مقررات خاص ورزش یا سازمان خود را بررسی کنید.

بهترین برند مکمل کراتین کدام است؟

برندهای متنوعی در بازار وجود دارد که مکمل کراتین را تولید کرده اند. با این وجود برای انتخاب ساده تر شما در ادامه ما 9 برند مشهور را خدمت شما معرفی خواهیم کرد:

مکمل کراتین رونی کلمن

کراتین رونی کلمن ایکس اس Ronnie Coleman Creatine XS در هر وعده خود 2.5 گرم کراتین مونوهیدرات را ارائه می دهد و به رشد عضلات شما کمک می کند. با کمک این محصول می توانید از سارکوپنی جلوگیری کنید و عملکرد قلب را بهبود بخشید.

معرفی 9 برند مکمل کراتین : از رونی کلمن تا استرویت

مکمل کراتین استرویت

اگر طرفدار برند استرویت هستید چند مکمل کراتین وجود دارد که می توانید در لیست خرید خود قرار دهید.

کراتین استروویت OstroVit Supreme Pure Creatine Monohydrate یک مکمل کراتین میکرونایز شده است و طعم دار است که می توانید از آن برای تسریع ریکاوری؛ بهبود انرژی، رشد عضلات و انجام تمرینات طولانی استفاده کنید.

اگر به استفاده از مکمل طعم دار علاقه ای ندارید می توانید از کراتین مونوهیدرات استرویت بدون طعم OstroVit Creatine Monohydrate استفاده کنید. به ازای 5 گرم از محصول شما می توانید 5 گرم کراتین مونوهیدرات دریافت کنید و استقامت و قدرت خود را در طول تمرینات تان افزایش دهید.

کراتین استروویت 500 گرمی یکی دیگر از مکمل های است که می توانید بررسی کنید. این محصول 2139 میلی گرم کراتین مونوهیدرات، 2.5 میلی گرم ویتامین B6 و 1882 میلی گرم کراتین و 25 میلی گرم تائورین را ارائه می دهد.

معرفی 9 برند مکمل کراتین : از رونی کلمن تا استرویت

سی جی تی استرویت  OstroVit CGT حاوی 3 ماده کراتین، گلوتامین و تائورین می باشد و انرژی شما را افزایش می دهد و بهبود عملکرد تمرینی را به ارمغان می آورد.

مکمل کراتین ناترکس

در این بخش دو مکمل کراتین ناترکس را به شما معرفی خواهیم کرد. کراتین درایو ناترکس  Nutrex Creatine Drive در هر وعده 5 گرم کراتین مونوهیدرات را ارائه می دهد و می توانید تا 60 وعده از آن استفاده کنید.

کراتین ناترکس هاردکور 300 گرم Nutrex Creatine hardcore هم در هر وعده 5 گرم کراتین مونوهیدرات را ارائه می دهد و 60 وعده شما را تامین می کند. با استفاده از این محصول می توانید اکسیژن و انرژی خود را افزایش دهید و عملکرد مغز خود را بهتر کنید.

معرفی 9 برند مکمل کراتین : از رونی کلمن تا استرویت

مکمل کراتین ماسل تک

ماسل تک نسبت به برندهای دیگر مکمل های کراتین متنوع تری را به بازار روانه کرده است.

سل تک ماسل تک هایپربیلد MuscleTech Cell Tech Hyper-Buildدر هر وعده خود 4000 میلی گرم کراتین مونوهیدرات و 1000 میلی گرم کراتین اچ سی ال را ارائه می دهد. این محصول با اسیدهای آمینه BCAA، تائورین، کنسانتره آب گیلاس ترش، آب نارگیل، آب هندوانه ، کلرید سدیم و دی پتاسیم فسفات، عصاره توت سفید و کنسانتره گلابی خاردار غنی سازی شده است.

کراتین ترکیبی سل تک الیت ماسل تک MuscleTech Cell-Tech Elite حاوی 5 گرم کراتین اچ سی ال، 6 گرم EAA، 4 گرم BCAA می باشد. کربوهیدرات های موجود در این محصول چند فازی است و در طول زمان جذب بدن می شود و به ریکاوری و ساخت عضلات بدون چربی شما کمک خواهد کرد.

کراتین پلاتینیوم ماسل تک  MuscleTech Platinum 100% Creatine با استفاده از کراتین میکرونیز شده ساخته شده است و در هر وعده 5 گرم کراتین را به شما ارائه می دهد.

معرفی 9 برند مکمل کراتین : از رونی کلمن تا استرویت

کراتین ترکیبی سلتک ماسل تک MuscleTech Cell-Tech Creatine با استفاده از کراتین مونوهیدرات، کراتین اولترا پیور و اسیدهای آمینه BCAA ساخته شده است. این محصول با استفاده از ALA، تائورین و آلانین غنی سازی شده است.

کراتین ترکیبی سل تچ ماسل تک 3 کیلویی MuscleTech Cell-Tech در هر وعده خود 10 گرم کراتین، 2 گرم BCAA، 3 گرم تائورین و آلانین، 200 میلی گرم ALA را ارائه می دهد و با استفاده از طعم دهنده های طبیعی و مصنوعی، طعم خوشمزه ای به خود گرفته است.

کراتین سل تک کرکتور ماسل تک Cell-Tech Creactor در هر وعده خود 750 میلی گرم کراتین هیدروکلراید و 750 کراتین اسید آزاد را ارائه می دهد. این محصول 120 وعده شما را تامین می کند.

مکمل کراتین ایوژن

کراتین ایوژن 300 گرم Evogen Creatine حجم عضلات شما را افزایش می دهد. این محصول با استفاده از کراتین مونوهیدرات ساخته شده است و به شما کمک می کند تا عضلات بدون چربی خود را افزایش دهید و از همه مهمتر باعث ایجاد مشکلات گوارشی مانند نفخ نمی شود.

سل کم ایوژن EVOGEN Cell K.E.M. Creatine Amino Builder حاوی کراتین گلوکونات و دو نوع گلوتامین خالص است. این محصول بدون قند، کربوهیدرات و کالری ساخته شده است و برای خنثی کردن رادیکال های آزاد در فرمول آن از آنتی اکسیدان استفاده شده است.

معرفی 9 برند مکمل کراتین : از رونی کلمن تا استرویت

مکمل کراتین بد اس

کراتین بد اس Bad Ass Creatine با استفاده از ترکیبی از کراتین های متنوع ساخته شده است. شما به ازای هر وعده 5.7 گرمی می توانید 2000 میلی گرم کراتین مونوهیدرات (1758 میلی گرم کراتین)، 1500 میلی گرم تری کراتین مالات (1119 میلی گرم کراتین)، 1000 میلی گرم منیزیم کراتین کلات (910 میلی گرم کراتین) و 500 میلی گرم کراتین هیدروکلراید (390 میلی گرم کراتین) دریافت کنید.

معرفی 9 برند مکمل کراتین : از رونی کلمن تا استرویت

مکمل کراتین بادی اتک

کراتین بادی اتک 300 گرم در هر وعده خود 6800 میلی گرم کراتین مونوهیدرات ارائه می دهد که از این مقدار 6000 میلی گرم کراتین می باشد. مکمل کراتین دارای قدرت هضم بالا است و از رشد و نگهداری توده های عضلانی بدون چربی شما پشتیبانی می کند.

کراتین پروتئین بادی اتک 2 کیلوگرم BODY ATTACK CREATINE PROTEIN در واقع یک مکمل ترکیبی پروتئین کراتین است که در هر شیک 3000 میلی گرم کراتین و 35 گرم پروتئین را ارائه می دهد. در این محصول از پروتئین های وی، هیدرولیز وی و پروتئین تخم مرغ و شیر استفاده شده است. بنابراین می توانید عضله سازی حرفه ای را تجربه کنید.

معرفی 9 برند مکمل کراتین : از رونی کلمن تا استرویت

کراتین بادی اتک کریز 500 گرم Body Attack CREAZ فاقد کراتین مونوهیدرات می باشد و در واقع با استفاده از کراتین فاقد آب ساخته شده است. این محصول بهبود عملکرد ورزشی شما را تضمین می کند و نسبت به مکمل های دیگر 30 درصد کراتین بیشتری را در اختیار بدن شما قرار می دهد.

مکمل کراتین کوین لورون

کوین لورون هم مکمل های کراتین متنوعی در بازار دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:

کراتین گلد کوین لورون KEVIN LEVRONE GOLD CREATINE یک مکمل بدون طعم است که در هر وعده خود 5 گرم کراتین مونوهیدرات، 4.4 گرم کراتین و 1.4 میلی گرم ویتامین B6 را ارائه می دهد.

کراتین کوین لورون آنابولیک Kevin Levrone Anabolic CREATINE یکی دیگر از مکمل های کراتین کوین لورون است که در هر 5 گرم خود 5 گرم کراتین مونوهیدرات را ارائه می دهد که از این مقدار 4.4 گرم کراتین را تشکیل می دهد. علاوه بر این می توانید 4 میلی گرم ویتامین B6 دریافت کنید.

معرفی 9 برند مکمل کراتین : از رونی کلمن تا استرویت

لورو مونو کوین لورون kevin Levrone LEVRO MONO به ازای 4.5 گرم می توانید 4.5 گرم کراتین مونوهیدرات دریافت کنید که از این مقدار 4 گرم کراتین را تشکیل می دهد. همچنین 50 میلی گرم بتاگلوکان می توانید دریافت کنید.

کراتین 10 کوین لورون Kevin Levrone Anabolic Crea10 حاوی کلات منیزیم کراتین، تری کراتین مالات، کراتین هیدروکلراید، کراتین مونوهیدرات، کراتین سیترات؛ کراتین پیروات؛ کراتین اتیل استر هیدروکلراید، کراتین آلفا کتوگلوتارات، کراتین اتیل استر، بتا کراتین مالاتین اوراتین بی آب، سیترولین مالات، ال-آرژنین، ال-اورنیتین و کنسانتره آب چغندر قرمز می باشد. در مجموع در هر وعده 5000 میلی گرم کراتین دریافت خواهید کرد.

کراتین پلاس لورو کوین لورون Kevin Levrone Levro Creatine Plus به ازای هر 5.7 گرم حدود 3 گرم کراتین مونوهیدرات، 57 میلی گرم منیزیم و 10 میلی گرم زینک را ارائه می دهد.

مکمل کراتین وایکینگ

در نهایت به برند وایکینگ می رسیم که 3 محصول متنوع را در اختیار شما قرار می دهد.

کراتین مشکی ترکیبی وایکینگ که در هر وعده 10 گرمی خود 3000 میلی گرم کراتین مونوهیدرات، 500 میلی گرم کراتین مالات، 500 میلی گرم تری کراتین سیترات، 500 میلی کرم کراتین اتیل استر، 500 میلی گرم کراتین آلفا کتوگلوتارات و 2000 میلی گرم تائورین و 1000 میلی گرم بتا آلانین را ارائه می دهد.

معرفی 9 برند مکمل کراتین : از رونی کلمن تا استرویت

بتا آلانین و کراتین وایکینگ که یک محصول ترکیبی است و در هر 10 گرم خود 6000 میلی گرم کراتین مونوهیدرات و 3000 میلی گرم بتا آلانین را ارائه می دهد.

و در آخر به مکمل کراتین مونوهیدرات وایکینگ VIKING CREATINE MONOHYDRATE می رسیم که به شما کمک می کند سطح کراتین فسفات عضلات خود را افزایش دهی و هیدراتاسیون عضلات را بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *