قرص آشواگاندا چیست؟ بهترین زمان مصرف آشواگاندا

قرص آشواگاندا چیست؟ بهترین زمان مصرف آشواگاندا

به عنوان یک بدنساز یا یک فرد غیر ورزشکار ممکن است سوال کنید که قرص آشواگاندا چیست؟ بهترین زمان مصرف آشواگاندا چه زمانی است. آشواگاندا یک گیاه غیر سمی است که در ایالات متحده به دلیل توانایی اش در تعدیل استرس و اضطراب مورد توجه قرار گرفته است. این گیاه بخش مهمی از آیورودا با قدمت قرن ها ، سیستم سنتی پزشکی در هند است و برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها مانند روماتیسم و ​​بی خوابی استفاده می شود.

اثرات فیزیولوژیکی آشواگاندا به هم مرتبط است به عنوان مثال می توان به استرس کمتر با سطوح پایین کورتیزول اشاره کرد که به کنترل بهتر قند خون کمک می کند.

پودر یا قرص آشواگاندا چیست ؟

آشواگاندا بخشی از دسته ای از گیاهان به نام آداپتوژن است که به دلیل فواید سلامتی اش هنگام مصرف به عنوان چای، پودر، تنتور و مکمل یا به صورت خام شناخته می شود.

آشواگاندا که با نام‌های جینسینگ هندی، گیلاس زمستانی یا با نام علمی Withania somnifera نیز شناخته می‌شود، درختچه‌ای گیاهی است که از ریشه و میوه آن به دلیل خواص دارویی که دارد استفاده می شود.

قرص آشواگاندا چیست؟ بهترین زمان مصرف آشواگاندا

فواید قرص آشواگاندا

تحقیقات در مورد آشواگاندا همچنان به تکامل خود ادامه می دهد زیرا دانشمندان در سراسر جهان در مورد اثربخشی آن در برابر انواع بیماری ها مطالعه می کنند. در ادامه در مورد چند مورد از مزایای علمی آشواگاندا صحبت خواهیم کرد:

آشواگاندا و کاهش استرس و اضطراب

Ashwagandha شاید بیشتر به دلیل خواص کاهش استرس خود شناخته شده است. یک مطالعه خاص نشان داد که آشواگاندا می تواند برای کیفیت خواب نیز مفید باشد – محققان تأیید کردند که شرکت کنندگانی که آشواگاندا مصرف کردند در مقایسه با گروهی که دارو مصرف کردند بسیار بهتر می خوابیدند.

قند و چربی خون را کاهش می دهد

چند مطالعه بالینی کوچک نشان داد که آشواگاندا در کاهش سطح گلوکز خون و تری گلیسیرید (شایع ترین نوع چربی در خون) نقش دارد. یک مطالعه اثرات کاهش قند خون آشواگاندا را با داروهای تجویز شده برای دیابت نوع 2 تشبیه کرد.

عضله و قدرت را افزایش می دهد

محققان به مطالعه اثر آشواگاندا در بهبود قدرت و اندازه عضلات ادامه می دهند. یک مطالعه نشان داد شرکت کنندگان سرعت و قدرت بیشتری را تجربه کردند. مطالعه دیگری افزایش قدرت عضلانی، در کنار درصد کمتر چربی بدن و کاهش سطح کلسترول را هنگام مصرف آشواگاندا مشاهده کرد. برخی از شرکت کنندگان نیز خواب بهتری را تجربه کردند.

درمان‌های آشواگاندا در مطالعه دیگری که صرفاً با شرکت‌کنندگان مرد انجام شد، نتایج مثبتی را به همراه داشت. در مقایسه با گروه دارونما، مردانی که آشواگاندا دریافت کردند، افزایش قابل توجهی در قدرت عضلانی (اندازه‌گیری شده با استفاده از پرس نیمکت و تمرینات کششی پا) و اندازه عضلات بازوها و سینه‌ها و همچنین کاهش قابل توجهی در درصد چربی بدن و عضلات بعد از تمرین مشاهده کردند.

آشواگاندا عملکرد جنسی در زنان را بهبود می بخشد

حداقل یک مطالعه بالینی نشان می دهد که آشواگاندا می تواند برای زنانی که اختلال عملکرد جنسی را تجربه می کنند مفید باشد. تجویز آشواگاندا منجر به بهبود قابل توجهی در برانگیختگی، روان‌سازی، ارگاسم و رضایت شد، همانطور که خود شرکت‌کنندگان گزارش دادند. همچنین به طور قابل توجهی تعداد برخوردهای جنسی موفق را بهبود بخشید و معیارهای پریشانی را در مورد زندگی جنسی و تمایلات جنسی آنها بهبود بخشید.

باروری و سطح تستوسترون را در مردان افزایش می دهد

آشواگاندا همچنین ممکن است مزایای باروری برای مردان فراهم کند. نشان داده است که تجویز آشواگاندا به مردان نابارور کیفیت اسپرم را به میزان قابل توجهی با متعادل کردن مجدد سطح هورمون های تولید مثل بهبود می بخشد.

به طور جداگانه، در یک مطالعه آشواگاندا مرتبط با استرس، محققان دریافتند که این گیاه باعث افزایش سطح تستوسترون در شرکت کنندگان مرد و نه زن می شود. مطالعه دیگری که تأثیر آشواگاندا بر قدرت عضلانی مردان را آزمایش کرد، افزایش قابل توجه تستوسترون را نیز اندازه‌گیری کرد.

افزایش تمرکز و حافظه با قرص آشواگاندا

آشواگاندا ممکن است به بهبود شناخت، حافظه و توانایی انجام پاسخ های حرکتی پس از آموزش کمک کند. مطالعات کوچک نشان داده‌اند که در مقایسه با دارونما، آشواگاندا زمان واکنش شرکت‌کنندگان را در طول تست‌های شناختی و روانی حرکتی (که توانایی پاسخ به دستورالعمل‌ها و انجام یک عمل مشخص‌شده را اندازه‌گیری می‌کند) به‌طور قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد.

حتی یک مطالعه نشان داد که آشواگاندا به طور قابل توجهی دامنه توجه شرکت کنندگان و همچنین حافظه فوری و عمومی آنها را در آزمایش های مختلف بهبود می بخشد.

از سلامت قلب پشتیبانی می کند

حداقل دو مطالعه نشان داده‌اند که آشواگاندا می‌تواند سطح حداکثر VO2 را افزایش دهد ، که حداکثر مقدار اکسیژنی است که در حین انجام فعالیت بدنی دریافت می‌کنید. این سطوح در اندازه گیری استقامت قلبی تنفسی استفاده می شود – اینکه قلب و ریه ها چگونه اکسیژن را در طول فعالیت بدنی به عضلات می رساند. بنابراین، سطوح بالاتر VO2 max می تواند نشان دهنده یک قلب سالم باشد که در آن شرایط عملکرد خوبی دارد.

خطرات و عوارض قرص آشواگاندا

آشواگاندا یک گیاه بی خطر و غیر سمی است، اما چند فاکتور وجود دارد که باید قبل از افزودن آن به رژیم غذایی خود در نظر بگیرید.

آیا داروهای دیگری مصرف می کنید؟ اگر می‌خواهید چیز جدیدی از جمله آشواگاندا را به برنامه سلامت خود اضافه کنید، ایده خوبی است که به پزشک خود اطلاع دهید. اگر در حال حاضر داروهای دیگری مصرف می کنید، آشواگاندا ممکن است اثرات آنها را تقویت یا تضعیف کند.

آیا شرایط دیگری برای در نظر گرفتن وجود دارد؟ اگر باردار هستید، در دوران شیردهی، نقص ایمنی، به زودی تحت عمل جراحی قرار می گیرید یا بیماری تیروئید دارید، آشواگاندا ممکن است ناامن باشد. همچنین لازم به ذکر است که برخی از افرادی که به گل‌ها آلرژی دارند یا به علف‌های خاصی حساسیت دارند ، آشواگاندا را به خوبی تحمل نمی‌کنند. اگر هر یک از این شرایط برای شما صدق می کند، با پزشک خود یا یک متخصص سلامت صحبت کنید تا مشخص شود آیا مصرف آشواگاندا برای شما بی خطر است یا خیر.

قرص آشواگاندا چیست؟ بهترین زمان مصرف آشواگاندا

طرز مصرف قرص آشواگاندا

چه دوزی مصرف کنم؟ کارشناسان می گویند که بدن ممکن است تمام دوز 300 میلی گرمی آشواگاندا را جذب نکند. دوزهای بیشتر حتی ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی ناخواسته مانند استفراغ و اسهال شود. در عوض، دوزهای کمتری را به دفعات بیشتر مصرف کنید تا بیشترین بهره را از اثرات متعادل کننده آن ببرید.

ریشه ها و میوه های آشواگاندا را می توان به دلیل خواص پزشکی مصرف کرد، اما به طور معمول، آشواگاندا به صورت مکمل هایی به شکل کپسول و قرص، صمغ، پودر و یا دمنوش عرضه می شود. بنابراین چه مقدار آشواگاندا در روز باید مصرف کنید؟ بدون توجه به فرمی که استفاده می کنید، دوز مورد استفاده معمولاً 500 میلی گرم دو بار در روز است.

بهترین زمان مصرف قرص آشواگاندا

بهترین زمان برای مصرف آشواگاندا وجود ندارد. تنها چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که پودر یا مکمل خود را به طور مداوم و در یک زمان معین هر روز مصرف کنید.

  • آشواگاندا در صبح – اگر می خواهید تمرکز کنید، احساس آرامش کنید و در طول روز اضطراب را کاهش دهید مصرف در صبح خوب است.
  • آشواگاندا در عصر – ایده آل برای آرامش قبل از خواب، متعادل کردن سیستم عصبی و تحریک خواب با کیفیت بالا.

قرص آشواگاندا در بدنسازی : آیا آشواگاندا باعث افزایش عضله می شود؟

شواهد و کارآزمایی‌های بالینی متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد آشواگاندا باعث افزایش و قدرت عضلانی قابل توجهی در مردان تمرین مقاومتی می‌شود. آشواگاندا تأثیر مثبتی بر پارامترهای مختلف بدن مانند قدرت عضلانی، افزایش عضلانی، زمان ریکاوری، سطوح انرژی و توده بدن به طور کلی دارد.

قرص آشواگاندا چیست؟ بهترین زمان مصرف آشواگاندا

تستوسترون و قرص آشواگاندا

بسیاری از شما می دانید که تستوسترون ارتباط مستقیمی با افزایش توده عضلانی دارد و مطالعات دقیق زیادی وجود دارد که از این موضوع حمایت می کند. همچنین، کمبود تستوسترون نه‌تنها می‌تواند عملکرد ماهیچه‌ها را مختل کند، بلکه بدون توجه به اینکه چقدر ورزش می‌کنید، عضله‌سازی را کاهش می‌دهد.

آشواگاندا نقش برجسته ای در تنظیم سطح تستوسترون در مردان ایفا می کند و در نتیجه رشد عضلات را افزایش می دهد.

Ashwagandha و ATP

ATP یا آدنوزین تری فسفات منبع اصلی انرژی است که سلول های بدن از آن استفاده و ذخیره می کنند. مطالعات نشان داده اند که آشواگاندا با مهار فعالیت های آنزیمی که سنتز ATP را کاهش می دهد، تولید ATP را افزایش می دهد. این به نوبه خود از آسیب سلول های میتوکندری در نتیجه سمیت سلولی که منجر به تولید انرژی بهتر در عضلات می شود جلوگیری می کند.

قرص آشواگاندا و کراتین

کراتین یکی از اسیدهای آمینه ضروری است که برای سلامت ماهیچه ها بسیار مهم است و به طور طبیعی در بافت های عضلانی وجود دارد. افزایش کراتین می تواند سطح ATP را بهبود بخشد و زمان ریکاوری عضلات پس از تمرین را کاهش دهد. این در عوض به شما کمک می کند سریع به فرم خود بازگردید و تمرینات شدیدتری را برای مدت طولانی تری انجام دهید.

تا آنجا که به ارتباط آن با آشواگاندا مربوط می شود، هیچ ارتباط مستقیمی وجود ندارد، اما ترکیب کراتین با آشواگاندا می تواند توانایی بدن را برای بهبود سطح کراتین به طور طبیعی افزایش دهد.

خرید قرص آشواگاندا

مکمل های متنوعی در بازار وجود دارد که با بررسی آنها و ارزیابی نیاز خود می توانید از بین آنها انتخاب داشته باشید. در حال حاضر در فروشگاه مسترجیم مکمل های آشواگاندا زیر موجود است که  می توانید برای خرید اقدام کنید. چنانچه نیاز به مشاوره یا راهنمایی داشتید با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

کپسول آشواگاندا اپلاید نوتریشن Applied Ashwagandha یکی محصول کاملا گیاهی است که 60 وعده شما را تامین می کند. به ازای هر 1 کپسول شما می توانید 300 میلی گرم آشواگاندا KSM-66 را دریافت کنید.

خرید قرص آشواگاندا

آشواگاندا اکتیولب ActivLab Ashwagandha در هر کپسول خود 300 میلی گرم آشواگاندا و 21 میلی گرم آنولید را ارائه می دهد.

قرص آشواگاندا چیست؟ بهترین زمان مصرف آشواگاندا

آشواگاندا ال ناتریشن ALLNUTRITION Ashwagandha Forte در هر کپسول خود حدود 800 میلی گرم آشواگاندا و 12 میلی گرم آنولید را ارائه می دهد.

قرص آشواگاندا چیست؟ بهترین زمان مصرف آشواگاندا

آشواگاندا آلمکس Allmax Nutrition KSM-66 در هر دو کپسول خود 600 میلی گرم عصاره ریشه آشواگاندا KSM-66 را ارائه می دهد.

قرص آشواگاندا چیست؟ بهترین زمان مصرف آشواگاندا

آشواگاندا متابولیک 90 عددی Metabolic Ashwagandha حاوی 2205 میلی گرم ترکیب آشواگاندا است که 1100 میلی گرم آن پودر آشواگاندا ارگانیک و 1100 میلی گرم عصاره ریشه آشواگاندا KSM-66 و 5 میلی گرم عصاره فلفل سیاه است.

قرص آشواگاندا چیست؟ بهترین زمان مصرف آشواگاندا

سوالات متداول

آشواگاندا چه می کند؟ آشواگاندا معمولاً به دلیل توانایی بالقوه اش در کاهش استرس و اضطراب و بهبود کیفیت خواب استفاده می شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که آشواگاندا ممکن است از حافظه و عملکرد شناختی حمایت کند، قند خون را کاهش دهد، عضله بسازد و قدرت را افزایش دهد، از سلامت قلبی عروقی و ایمنی حمایت کند و سلامت باروری را بهبود بخشد.

آیا آشواگاندا عوارض جانبی دارد؟ عوارض جانبی آشواگاندا ممکن است شامل یبوست، احتقان بینی، سرفه، خواب آلودگی و از دست دادن اشتها باشد. این علائم می تواند بر اساس فرد متفاوت باشد. اگر می‌خواهید آشواگاندا را به رژیم سلامتی خود اضافه کنید، ابتدا با پزشک مشورت کنید.

آیا آشواگاندا واقعا کار می کند؟ طبق تحقیقات موجود، آشواگاندا ممکن است در کاهش استرس، بهبود عملکرد مغز و کاهش التهاب موثر باشد. قبل از مصرف آشواگاندا، حتماً در مورد سازنده، روش های تست و استانداردهای محصول تحقیق کنید.

چه مدت طول می کشد تا آشواگاندا کار کند؟ تقریباً 1-3 ماه طول می کشد تا آشواگاندا کار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *