مکمل سیترولین مالات چیست؟ معرفی مکمل سیترولین مالات برای بدنسازان و ورزشکاران

مکمل سیترولین مالات چیست؟ معرفی چند مکمل سیترولین مالات برای بدنسازان

مکمل سیترولین مالات چیست؟ آیا به دنبال خرید مکمل سیترولین مالات برای بدنسازی هستید؟ سیترولین مالات ترکیبی است که با نمک آلی و ال سیترولین ساخته می شود. ال سیترولین یک اسید آمینه غیر ضروری است که در غذاهایی مانند هندوانه، کدو، خیار و کدو تنبل یافت می شود. همچنین در روده و کبد انسان سنتز می شود.

اسیدهای آمینه غیر ضروری برای سلامت و رشد کلی ما کاملا ضروری هستند . آنها “غیر ضروری” نامیده می شوند زیرا بدن ما قادر به سنتز آنها است. در مقابل، اسیدهای آمینه ضروری ترکیباتی هستند که ما فقط می توانیم از غذا دریافت کنیم. با این حال، ما می‌توانیم با مکمل‌سازی با اسیدهای آمینه غیر ضروری نیز از سلامت بدن خود حمایت کنیم.

ممکن است مکمل هایی را ببینید که فقط با عنوان L-Citrulline برچسب گذاری شده اند. این بدان معناست که سیترولین با یک نمک آلی ترکیب نمی شود. این باعث می‌شود این مکمل‌ها اثر کمتری داشته باشند، زیرا نمک سیترولین را زیست پذیرتر می کند. مالات نیز برای تولید انرژی در داخل بدن و به ویژه ماهیچه ها، کاربردی می کند.

فواید مکمل سیترولین مالات برای عملکرد ورزشی و ریکاوری

مطالعات علمی نشان می دهد که مکمل سیترولین مالات می تواند مزایای زیر را داشته باشد:

مکمل سیترولین مالات ممکن است عملکرد ورزشی با شدت بالا را افزایش دهد

ورزش با شدت بالا برای بدن شما استرس زا است. در حالی که این بخشی از جذابیت است، مراقبت از بدن شما در طول تمرینات با شدت بالا نیز اهمیت ویژه ای دارد. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که سیترولین مالات می تواند این استرس را کاهش دهد.

تئوری‌های کنونی نشان می‌دهند که این اثر ناشی از توانایی سیترولین مالات برای تامین انرژی و اکسیژن بیشتر بدن شما، خلاص شدن از شر مواد زائد به طور موثرتر و کاهش تلاش درک شده یک تمرین است.

مکمل سیترولین مالات چیست؟ معرفی چند مکمل سیترولین مالات برای بدنسازان و ورزشکاران

مکمل سیترولین مالات ممکن است عملکرد ورزش مقاومتی را افزایش دهد

مکمل سیترولین مالات با دادن توانایی برای افزایش محتوای اکسیژن در ماهیچه ها و خلاص شدن از بدن از سمومی که معمولاً در طول تمرین تولید می شود مانند اسید لاکتیک و آمونیاک، به تمرینات مقاومتی شما کمک می کند.

از آنجایی که سیترولین مالات رگ‌های خونی را باز می‌کند و اجازه می‌دهد خون شما سریع‌تر در بدن شما جریان یابد، بدن شما می‌تواند اکسیژن را انتقال داده و سموم را با سرعت بیشتری دفع کند.

سیترولین مالات تولید ATP (آدنوزین تری فسفات) در عضلات شما را افزایش می دهد. ATP منبع انرژی قابل توجهی برای ماهیچه های شما است و مصرف بیشتر آن باعث کاهش خستگی می شود و به شما امکان می دهد برای مدت طولانی تری سخت تر کار کنید.

ATP برای ورزش ضروری است زیرا اساسا سوخت بدن ما است. مولکول های غذا به ATP، یک مولکول حامل انرژی که انرژی را برای استفاده ما جذب می کند، تجزیه می شوند. همانطور که بدن ما توانایی بیشتری برای ذخیره انرژی از کربوهیدرات ها پیدا می کند، ماهیچه های ما می توانند ATP را در طول فعالیت های انرژی زا مانند ورزش فعال کنند.

سیترولین مالات ممکن است ریکاوری را تسریع کند

سیترولین مالات بیشتر به عنوان مکمل قبل از تمرین استفاده می شود. با این حال، این بدان معنا نیست که مزایای سیترولین مالات با تمرین شما خاتمه می یابد.

مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد سیترولین مالات می تواند به ریکاوری عضلات و تسکین درد بعد از ورزش کمک کند. همه اینها به این معنی است که مزایای سیترولین مالات پس از خروج از باشگاه پایان نمی‌یابد.

عضلات شما هنوز سخت در حال کار هستند. جریان اکسیژن و فرآیند حذف سم هنوز به پایان نرسیده است. سیترولین مالات اجازه می دهد تا روند طبیعی حذف سموم بدن شما با بهبود جریان اکسیژن در خون تسریع شود.

سیترولین مالات محتوای اکسیژن در عضلات را افزایش می دهد

به عنوان یک مکمل قبل از تمرین، یکی از بزرگترین مزایای سیترولین مالات توانایی آن در باز کردن عروق خونی و افزایش محتوای اکسیژن در عضلات است.

ال-سیترولین پیش ساز اسید آمینه ال-آرژنین است، که بستری برای اکسید نیتریک است. اکسید نیتریک به طور بالقوه برای جریان خون، تنفس میتوکندری و متابولیسم انرژی عضلانی زمانی که بدن شما درگیر ورزش است، مورد نیاز است.

یک مطالعه در سال 2016 به این نتیجه رسید که مکمل خوراکی سیترولین مالات به طور موثر ال-آرژنین پلاسما موجود در خون ورزشکاران را افزایش می دهد و به عضلات آنها کمک می کند تا در حین و بعد از یک ورزش دوچرخه سواری کمتر احساس خستگی کنند.

مکمل سیترولین مالات می تواند سلامت قلب را تقویت کند

سیترولین فشار خون شما را کاهش می دهد، رگ های خونی را باز می کند و جریان اکسیژن را افزایش می دهد و آن را به سنگ بنای سلامت قلب تبدیل می کند. استفاده از مکمل سیترولین مالات به همراه کلاژن هیدرولیز شده می تواند سلامت قلب شما را افزایش دهد.

در حالی که اطلاعات زیادی در مورد چگونگی فواید کلاژن و سیترولین مالات برای سلامت قلب در دست نیست، درک فعلی بدن نشان می دهد که این مکمل ها رگ های خونی قلب را تقویت می کنند و مقدار چربی ناسالم را که می تواند منجر به حمله قلبی شود کاهش می دهد.

مکمل سیترولین مالات چیست؟ معرفی چند مکمل سیترولین مالات برای بدنسازان و ورزشکاران

سوالات متداول سیترولین مالات: دوز، ایمنی و موارد دیگر

از ورزشکاران استقامتی گرفته تا وزنه برداران، سیترولین مالات این توانایی را دارد که جریان خون را افزایش دهد، سموم را دفع کند و اکسیژن را در عضلات افزایش دهد و باعث خستگی کمتر و درد کمتر بعد از تمرین شود.

اما زمانی که به دنبال ایجاد هر تغییری در روال تمرینی خود هستید، سؤالات متعددی ممکن است برایتان ایجاد شود. به همین دلیل مهم است که خودتان تحقیق کنید.

همچنین باید با متخصصان پزشکی در مورد اینکه چگونه سیترولین مالات ممکن است بر بدن شما تأثیر بگذارد یا با داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید، تداخل داشته باشد، مشورت کنید.

آیا مکمل سیترولین مالات بی خطر است؟

وقتی در حال تحقیق هستید در طول تمرین چه چیزی بنوشیم، به این دلیل است که می خواهید مطمئن شوید که مکمل های شما موثر و از همه مهمتر ایمن هستند.

برخلاف بسیاری از مکمل‌های دیگر مبتنی بر اسید آمینه، سیترولین مالات نشان داده است حداقل علائم عوارض جانبی، حتی در دوزهای بالا را دارد. به عنوان یک اسید آمینه غیر ضروری، بدن ما آن را به طور طبیعی تولید می کند و به همین دلیل، عوارض جانبی شناخته شده محدودی وجود دارد.

عوارض سیترولین مالات چیست؟

عوارض جانبی ال سیترولین شامل معده درد، سوزش سر دل، سرفه، تغییر در ادرار و تورم می شود. همه ما به مکمل های جدید واکنش متفاوتی نشان می دهیم بنابراین ممکن است هیچ عارضه ای را تجربه نکنید و یا یکی از عوارض جانبی یاد شده را تجربه کنید.

اگر شروع به مصرف سیترولین مالات کردید و متوجه هر گونه عوارض جانبی شدید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید و مصرف مکمل را متوقف کنید تا زمانی که بتوانید آن را به عنوان منبع علائم خود رد کنید.

آیا مکمل سیترولین مالات بر تستوسترون تأثیر می گذارد؟

در حال حاضر هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه سیترولین مالات برای سطح تستوسترون مفید یا مضر است وجود ندارد. در حالی که برخی تحقیقات نشان می دهد که سیترولین مالات ممکن است عملکرد نعوظ را بهبود بخشد، این احتمالاً به خاطر افزایش جریان خون است نه افزایش تستوسترون.

آیا مکمل سیترولین مالات و کراتین یکسان هستند؟

پاسخ کوتاه این است که نه، سیترولین مالات و کراتین یک چیز نیستند. این مکمل ها معمولا با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند، اما اثرات متفاوتی دارند. کراتین انرژی را افزایش می دهد و می تواند به جلوگیری از کم آبی بدن کمک کند در حالی که سیترولین مالات انرژی را افزایش می دهد و مزایای بیشتری نسبت به کم آبی بدن را ارائه می دهد.

آیا باید سیترولین مالات را هر روز مصرف کنید؟

گاهی اوقات، شما به دنبال افزایش عملکرد نیستید. وقتی به دلیل آسیب دیدگی از باشگاه بیرون می روید، سوال این است که کدام مکمل ها را باید ادامه دهید. مکمل های ترمیم کننده عضلات پس از آسیب می توانند ریکاوری شما را تسریع بخشد، اما به یاد داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است.

مصرف روزانه سیترولین مالات بی خطر است. بدن شما برای ایجاد یک ذخیره سیترولین مالات زمان می برد و مصرف هر روزه آن باعث می شود که این امر به طور مداوم انجام شود.

فواید سیترولین برای سلامت قلب، و همچنین اثرات تقویت کننده آن، در درجه اول به عنوان یک مکمل روزانه مورد مطالعه قرار گرفته است. این بدان معنی است که مزایای سیترولین مالات نشان داده شده در این مطالعات با استفاده روزانه به بهترین شکل ممکن تکرار می شود.

طریقه مصرف مکمل سیترولین مالات چگونه است؟

میزان مصرف سیترولین مالات بر اساس بدن، برنامه تمرینی و اهداف تناسب اندام شما متفاوت است. به طور معمول، سیترولین مالات را با پروتئین و قبل از تمرین مصرف کنید تا افزایش عملکرد و کمک به ریکاوری را تجربه کنید.

مطالعات نشان داده اند که مصرف 2.4 تا 15 گرم بی خطر است.

ورزش استقامتی : برای اطمینان از نتایج بهینه از اکسیژن رسانی به عضلات، مصرف 6 گرم در روز به مدت 7 روز موثر بوده است.

تمرین با وزنه : 4.5 تا 8 گرم 60 دقیقه قبل از تمرین، دوز موثری برای تمرینات وزنه برداری است.

ریکاوری عضلانی : نشان داده شده است که 3 تا 9 گرم سیترولین مالات قبل از تمرین درد عضلانی را کاهش داده و زمان ریکاوری را بهبود می بخشد.

قیمت مکمل سیترولین مالات چقدره؟

بسته به برند، وزن، نوع بسته بندی، کیفیت مواد تشکیل دهنده و موارد دیگر قیمت مکمل سیترولین مالات متفاوت است. شما می توانید از مکمل های سیترولین مالات مسترجیم دیدن کنید و قیمت ها را مشاهده کنید. تمامی قیمت ها به روز هستند و می توانید با خیال راحت خرید داشته باشید.


معرفی چند مکمل سیترولین مالات برای بدنسازی

محصولات متنوعی در فروشگاه مسترجیم وجود دارد که در ادامه چند مورد از آنها را به شما معرفی خواهیم کرد تا راحت تر انتخاب داشته باشید.

پودر سیترولین مالات کامفورد نوتریشن  Comford Nutrition CITRULLINE  یک مکمل 150 گرمی است که 50 وعده شما را تامین می کند. این مکمل انرژی زا بوده و به تقویت متابولیسم؛ استقامت عضلانی و پمپ عضله کمک می کند.

مکمل سیترولین مالات چیست؟ معرفی چند مکمل سیترولین مالات برای بدنسازان

سیترولین مالات متابولیک 300 گرم Metabolic Nutrition Citrulline حدود 60 وعده 5 گرمی شما را تامین می کند و در هر وعده خود 5 گرم سیترولین مالات را در اختیار شما قرار می دهد.

مکمل سیترولین مالات چیست؟ معرفی چند مکمل سیترولین مالات برای بدنسازان

پودر ال سیترولین ردکان وان Redcon1 L-Citrulline یکی دیگر از مکمل های با کیفیت بالا است که 60 وعده 3 گرمی را تامین می کند. این محصول در هر وعده خود 3 گرم ال سیترولین را ارائه می دهد.

مکمل سیترولین مالات چیست؟ معرفی چند مکمل سیترولین مالات برای بدنسازان

سیترولین مالات آل مکس ALLMAX Citrulline Malate 2:1 حدود 150 وعده 2 گرمی شما را تامین می کند. در هر وعده شما می توانید 2 گرم سیترولین مالات را دریافت کنید.

مکمل سیترولین مالات چیست؟ معرفی چند مکمل سیترولین مالات برای بدنسازان

سیترولین مالات مای پروتئین 100% MYPROTEIN Citrulline Malate یک مکمل کیسه ای و بدون طعم است که 125 وعده 2 گرمی را برای شما تامین می کند. در هر وعده شما می توانید 2 گرم سیترولین مالات را دریافت کنید.

مکمل سیترولین مالات چیست؟ معرفی چند مکمل سیترولین مالات برای بدنسازان

مکمل سیترولین وایکینگ فورس VIKING CITRULLINE حدود 40 وعده 6 گرمی را تامین می کند. در هر وعده شما می توانید 85 کیلوژول یا 20 کیلوکالری و 5000 میلی گرم ال سیترولین (از ال سیترولین و ال سیترولین دی ال مالات) را دریافت کنید.

مکمل سیترولین مالات چیست؟ معرفی چند مکمل سیترولین مالات برای بدنسازان

ال سیترولین مالات ای تی پی ATP L-CITRULINE MALATE در هر وعده 3 گرمی خود 44 کیلوژول یا 105 کیلوکالری و 1 گرم کربوهیدرات و 2 گرم پروتئین را فراهم می آورد.

مکمل سیترولین مالات چیست؟ معرفی چند مکمل سیترولین مالات برای بدنسازان

سیترولین مالات ویسلی Visly Citrulline یکی دیگر از مکمل های با کیفیت و محبوب است که می توانید انتخاب کنید. به ازای 6 گرم از این پودر می توانید 2807 میلی گرم سیترولین مالات و 1825 میلی گرم سیترولین و 3 میلی گرم ویتامین B6 را دریافت کنید.

مکمل سیترولین مالات چیست؟ معرفی چند مکمل سیترولین مالات برای بدنسازان

سیترولین مالات آنابولیک کوین لورون 100 وعده 3 گرمی را تامین می کند. در هر وعده شما 3000 میلی گرم ال سیترولین مالات را دریافت خواهید کرد. شما حتی می توانید از سیترولین مالات گلد کوین لورون همین برند هم استفاده کنید.

مکمل سیترولین مالات چیست؟ معرفی چند مکمل سیترولین مالات برای بدنسازان

سیترولین اپلاید Applied L-Citrulline 1500 حدود 60 وعده 2 کپسولی را برای شما فراهم می آورد. در هر وعده 1500 میلی گرم ال سیترولین دریافت خواهید کرد.

مکمل سیترولین مالات چیست؟ معرفی چند مکمل سیترولین مالات برای بدنسازان

اگر قصد خرید مکمل سیترولین مالات دارید و احساس می کنید که نیاز به مشاوره دارید و یا با سوالات مختلفی روبرو هستید می توانید با کارشناسان فروش مسترجیم تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *