آیا مکمل هیدروکسی کات به کاهش وزن کمک می کند؟

آیا مکمل هیدروکسی کات به کاهش وزن کمک می کند؟

آیا مکمل هیدروکسی کات به کاهش وزن کمک می کند؟ هیدروکسی کات چیست؟ آیا دارای عوارض جانبی است؟ نامیدی ناشی از عدم کاهش وزن ناشی از رژیم های غذایی و برنامه های ورزشی، باعث می شود که افراد مختلف به سمت استفاده از مکمل های کاهش وزن مانند هیدروکسی کات (Hydroxycut) بروند.

مکمل هیدروکسی کات چیست؟

Hydroxycut طیف وسیعی از محصولات کاهش وزن بازار را تشکیل می دهد. هر محصول دارای ترکیبات متفاوتی هستند. بیشتر مکمل ها، از جمله هیدروکسی کات، حاوی ترکیبات گیاهی و اختصاصی برای کاهش وزن بیشتر هستند. “ترکیب اختصاصی” یک روش فانتزی برای بازاریابی مواد ترکیبی است.

همچنین برخی از فرمولاسیون های هیدروکسی کات حاوی مواد افزودنی مانند ویتامین های B، ویتامین D، دی اکسید تیتانیوم، موم، رنگ ها و غیره است. طبق تحقیقات و مطالعات، برخی از ترکیبات فردی، مانند کافئین مزایای احتمالی را برای کاهش وزن نشان می‌دهند. شما می توانید مکمل های هیدروکسی کارت را در فرم های قرص، کپسول، شیک، پاستیل پیدا کنید.

آیا مکمل هیدروکسی کات Hydroxycut کار می کند؟

گفته می شود که مکمل هیدروکسی کات به افراد کمک می کند تا دو برابر وزن بیشتری نسبت به رژیم غذایی و ورزش وزن کم کنند. گفته می شود این اثرپذیری به خاطر استفاده از مواد کافئینی موجود در آن است.

ماده اصلی فعال هیدروکسی کات کافئین است که میزان متابولیسم در حالت استراحت را 7٪ تا 15٪ در طی چهار ساعت افزایش می دهد، که به نوبه خود به کاهش وزن کمک می کند. برخی از افراد نیز به کافئین حساس هستند و دچار عصبانیت، اضطراب، حالت تهوع و بی خوابی می شوند. کسانی که به طور منظم کافئین مصرف می کنند می توانند نسبت به این ماده تحمل کنند و هیچ سودی را تجربه نکنند.

یکی دیگر از مواد فعال هیدروکسی کات گارسینیا کامبوجیا است که عصاره گیاهی حاوی هیدروکسی سیتریک اسید است. فواید بالقوه HCA کاهش اشتها است.

مواد تشکیل دهنده مکمل هیدروکسی کات

بسته به مکمل هیدروکسی کات موجود در بازار ممکن است یکی یا چند یک از مواد تشکیل دهنده زیر را دریافت کنید که می توانند منجر به کاهش وزن شوند. اینها تنها چند مورد از مواد تشکیل دهنده این نوع مکمل های کاهش وزن هستند و مواد متنوع تری معمولا در فرمول ها استفاده می شوند.

 عصاره قهوه (کافئین)

همانطور که اشاره کردیم کافئین یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده مکمل های هیدروکسی کات می باشد.  مطالعات متعدد نشان می دهد که کافئین ممکن است به افزایش متابولیسم و ​​افزایش چربی سوزی کمک کند.

در واقع، یک بررسی در سال 2019 از مطالعات نشان داد که مصرف کافئین با کاهش بیشتر وزن، توده چربی و شاخص توده بدنی (BMI) مرتبط است. جالب توجه است، محققان همچنین یک رابطه دوز-پاسخ را مشاهده کردند، که نشان می دهد مصرف مقادیر بیشتر کافئین منجر به کاهش وزن و چربی بیشتر می شود.

چندین مطالعه و بررسی دیگر نیز رابطه بین مصرف کافئین و کاهش وزن و متابولیسم بیشتر را نشان می دهد. با این حال، نتایج در بهترین حالت متوسط ​​به نظر می رسد.

عصاره قهوه روبوستا

این عصاره یک شکل غیر محرک کافئین است که از دانه های قهوه سبز به دست می آید. از آنجایی که دانه های قهوه سبز بو داده نمی شوند، حاوی کافئین بسیار کمی هستند. یک بررسی از 16 مطالعه نشان داد که مصرف مکمل با GCE منجر به کاهش قابل توجه BMI و وزن بدن، به ویژه پس از 4 هفته یا بیشتر می شود.

مطالعه تصادفی دیگری کاهش قابل توجهی در دور کمر (2.4 سانتی متر یا 0.9 اینچ) و وزن بدن (2.08 کیلوگرم یا 4.6 پوند) در افرادی که 800 میلی گرم GCE به مدت 8 هفته مصرف کردند در مقایسه با گروه کنترل مشاهده کرد.

علاوه بر این، مطالعه ای روی 60 زن مبتلا به چاقی نشان داد که مصرف 400 میلی گرم GCE به مدت 8 هفته در کنار یک رژیم غذایی کم کالری منجر به کاهش قابل توجه وزن (1.5 کیلوگرم یا 3.3 پوند) و توده چربی (0.52 کیلوگرم یا 1.15) شد. پوند) نسبت به رژیم کم کالری به تنهایی شد.

سرکه سیب

سرکه سیب (ACV) که از آب سیب تخمیر شده ساخته شده است، علیرغم تحقیقات مختلف در مورد اثربخشی آن، یک ماده محبوب برای کاهش وزن است. در یک مطالعه تصادفی کوچک، 39 شرکت کننده تحت یک رژیم غذایی با کالری محدود با کمبود 250 کالری در روز قرار گرفتند. همچنین به گروه ACV دستور داده شد که 30 میلی لیتر ACV در روز بنوشند.

پس از 12 هفته، شرکت کنندگان در گروه ACV به طور متوسط ​​8 پوند (4 کیلوگرم) از دست دادند، در حالی که افراد در گروه کنترل به طور متوسط ​​5 پوند (2.3 کیلوگرم) از دست دادند.

آلو

آلو میوه ای بسیار مغذی و سرشار از فیبر است. خوردن آلو کامل می تواند راهی عالی برای افزایش مصرف فیبر باشد که ممکن است به کاهش اشتها و کاهش وزن کمک کند. آلو همچنین حاوی سوربیتول، نوعی الکل قندی است که اثرات ملین دارد. در تئوری، سوربیتول آلو می تواند منجر به حرکات مکرر روده و در نتیجه کاهش وزن آب شود.

عصاره بائوباب

بائوباب میوه ای است که از درخت بائوباب به دست می آید. معمولاً به صورت یک میوه کامل، به صورت پودر یا به صورت عصاره یافت می شود. به عنوان یک میوه کامل، بائوباب سرشار از فیبر و بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و پلی فنول ها است. به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد، ممکن است احساس سیری را افزایش دهد و از کاهش وزن حمایت کند.

تصور می شود محتوای پلی فنل بالای بائوباب به تنظیم سطح قند خون کمک می کند که می تواند به تنظیم بهتر گرسنگی منجر شود. گفته می شود، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. به نظر می رسد عصاره بائوباب ممکن است بر میزان گرسنگی تأثیر بگذارد، اما در حال حاضر هیچ تحقیقی برای حمایت از تأثیر آن بر کاهش وزن وجود ندارد.

هل

هل یک ادویه غلاف است که از خانواده زنجبیل است. یک مطالعه با 80 زن مبتلا به اضافه وزن یا چاقی نشان داد که کسانی که 3 گرم پودر هل را به مدت 3 ماه مصرف کردند، کاهش قابل توجهی – هرچند اندک – در دور کمر (0.2 اینچ یا 0.5 سانتی متر) را تجربه کردند. گروه کنترل هیچ بهبودی نداشت.

ترکیب ویتامین

Hydroxycut همچنین حاوی چندین ویتامین اضافه شده است، از جمله:

  • ویتامین D
  • تیامین (ویتامین B1)
  • ریبوفلاوین (ویتامین B2)
  • نیاسین (ویتامین B3)
  • ویتامین B6
  • ویتامین B12

همه این ویتامین ها نقش مهمی در متابولیسم انرژی دارند و سطوح پایین آنها با کاهش انرژی و خستگی همراه است. با این حال، اگر سطح شما از قبل کافی باشد، افزایش مصرف این ویتامین ها بعید به نظر می رسد که مزایای بیشتری داشته باشد.

عوارض جانبی هیدروکسی کات و ایمنی

برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی، احتمالاً ناشی از کافئین را تجربه کنند. در حالی که دفتر مکمل های غذایی مؤسسه ملی بهداشت (NIH) خاطرنشان می کند که بین 400 تا 500 میلی گرم کافئین در روز نگرانی های ایمنی ایجاد نمی کند، کافئین به طور کلی می تواند باعث عصبی شدن، بی قراری و لرزش شود. محصولات مختلف هیدروکسی کات حاوی مقادیر متفاوتی کافئین هستند.

بهترین مکمل های هیدروکسی کات ماسل تک

در ادامه بهترین مکمل های هیدروکسی کات ماسل تک را به شما معرفی خواهیم کرد:

مکمل هیدروکسی کات سوپر الیت ماسل تک MuscleTech HYDROXYCUT SUPER ELITE

مکمل هیدروکسی کات سوپر الیت ماسل تک حاوی ترکیبات سوپر الیت (بی تارتارت کولین، عصاره ریزوم زنجبیل به عنوان Zingiber officinale)، عصاره دانه قهوه روبوستا (به عنوان C. canephora robusta)، کافئین فاقد آب، عصاره ریزوم زردچوبه [به عنوان Curcuma longa)، عصاره دانه کاکائو ، عصاره فلفل سیاه (به عنوان Piper nigrum)، پودر میوه فلفل کاین (به صورت فلفل دلمه ای)، تیامین هیدروکلراید، پیریدوکسین و چند ماده دیگر می باشد.

مکمل هیدروکسی کات سوپر الیت ماسل تک MuscleTech HYDROXYCUT SUPER ELITE

مکمل هیدروکسی کات نکست ژن ماسل تک Muscletech Hydroxycut Hardcore Next Gen

مکمل هیدروکسی کات نکست ژن ماسل تک Muscletech Hydroxycut Hardcore Next Gen حاوی 500 میلی گرم اورنیتین HCL، 250 میلی گرم کافئین فاقد آب، 200 میلی گرم دانه قهوه سبز، 150 میلی گرم عصاره چای سبز، 40 میلی گرم زنجبیل و چند ماده دیگر می باشد.

مکمل هیدروکسی کات نکست ژن ماسل تک Muscletech Hydroxycut Hardcore Next Gen

مکمل هیدروکسی کات هاردکور  الیت ماسل تک Muscletech Hydroxycut Hardcore Elite

مکمل هیدروکسی کات هاردکور الیت ماسل تک Muscletech Hydroxycut Hardcore Elite حاوی کافئین (برای سوزاندن چربی ها و تبدیل آنها به انرژی)، FORSKOLIN ( با فعال کردن آنزیم آدنیلات سیکلاز باعث افزایش چربی سوزی می شود)، عصاره قهوه سبز (چربی آزاد شده از سلول های چربی را می سوزاند)، عصاره کاکائو (یکی از متابولیت های فعالی است که کافئین در بدن به آن تجزیه می شود)،  YOHIMBE (یک چربی سوز قوی) می باشد.

مکمل هیدروکسی کات هاردکور  الیت ماسل تک Muscletech Hydroxycut Hardcore Elite

مکمل هیدروکسی کات اس ایکس سون ماسل تک MuscleTech Hydroxycut SX-7

مکمل هیدروکسی کات اس ایکس سون ماسل تک MuscleTech Hydroxycut SX-7 یکی دیگر از مکمل هایی است که می توانید استفاده کنید. این محصول حاوی کولئوس، تیانین، کافئین فاقد آب، عصاره پوست یوهیمبه، عصاره دانه قهوه سبز، بتا کریپتوکسانتین است.

مکمل هیدروکسی کات اس ایکس سون ماسل تک MuscleTech Hydroxycut SX-7

خرید مکمل هیدروکسی کات از کجا؟

فروشگاه ورزشیک یکی از فروشگاه های مکمل آنلاینی است که محصولات متنوعی را به سراسر ایران ارسال می کنید. این فروشگاه در زمینه فروش مکمل های ورزشی سابقه ای طولانی دارد و به خوبی با نیاز کاربران آشنایی دارد. شما می توانید مکملی هیدروکسی کات یا هر مکمل ورزشی دیگر را از ما خریداری کنید. کیفیت و اورجینال بودن مکمل ها کاملا تضمین شده می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *